Faciendo sidra

HACEMOS SIDRA

Durante ésta semana, los alumnos del colegio, junto con la maestra de lengua asturiana, han hecho sidra.
Durante estos meses es cuando se inicia la recolección de manzanas para elaborar la sidra, entre otras cosas. La sidra es el licor por excelencia de nuestra tierra asturiana y por ello queríamos conocer su proceso de elaboración. 
Proceso que cuenta con una antigua tradición en el que la luna menguante ejerce un papel esencial. Familias y casas enteras se dedican de lleno a este ritual tan característico y no queremos que se pierda la tradición.

FAEMOS SIDRA

Mientres ésta selmana, los alumnos del colexu, xuntu cola maestra de llingua asturiana, fixeron sidra.
Ente estos meses ye cuando s'empecipia la recueya de mazanes pa ellaborar la sidra, ente otres coses. La sidra ye'l llicor por excelencia de la nuesa tierra asturiana y pollo queríamos conocer el so procesu d'ellaboración. 
Procesu que cunta con una antigua tradición nel que la lluna menguante exerz un papel esencial. Families y cases enteres dedicanse de llenu a esti ritual tan característicu y nun queremos que se pierda la tradición.


1º  Hay que sumir
Todo comienza en un “prau”, allí, se recogen las manzanas para elaborar esta famosa bebida. Se zarandean las ramas de los árboles con una vara para hacer que caiga la fruta, se le llama sumir. Las manzanas se recogen en cubos y luego se meten en grandes sacos. 

1º  Hai que sumir
Tou entama n'un “prau”, ellí, recuéyense les mazanes pa ellaborar esta famosa bébora. Solménense les cañes de los árboles con una vara pa faer que caya la fruta, llámase-y sumir. Les mazanes recuéyense en cubos y depués métense en grandes sacos. 


2º Mayar
Una vez recogidas todas las manzanas, que normalmente se mezclan distintos tipos para que la sidra adquiera un sabor más especial, hay que mayar. Cuando la mezcla es más rica, más exclusiva es la sidra final. 
Se procede al lavado y selección de manzanas, una vez limpias, llega el turno de mayar: triturarlas y machacarlas. Así, se forma la magaya, que es la pulpa de la propia manzana triturada.
2º Mayar
Una vegada recoyíes toles mazanes, que de normal s'entemecen distintos tipos por que la sidra adquiera un sabor más especial, hai que mayar. Cuando l'amiestu ye más rica, más esclusiva ye la sidra final. 
Proceder a la llavadura y selección de mazanes, una vegada llimpies llega la vez de mayar: esmagayales y machucales. Asina, fórmase la magaya, que ye la magaya de la mesma mazana esmagayada.







3º Recoyida nel llagar
Una vegada esmagayada, la magaya introduzse nuna prensa o llagar mientres dellos díes, col fin d'estrayer el zusmiu. Esti procesu repite delles vegaes, hasta 3 o 4, p'aprovechar al máximu'l productu. Al repitir el procesu de prensau, tien de realizase una corte del llagar, esto ye, remover la magaya pa que salga más zusmiu.
3º Recogida en el llagar
Una vez triturada, la magaya se introduce en una prensa o llagar durante varios días, con el fin de extraer el zumo. Este proceso se repite varias veces, hasta 3 o 4, para aprovechar al máximo el producto. Al repetir el proceso de prensado, se debe realizar un ‘corte del llagar’, es decir, remover la magaya para que salga más zumo.
























4º Sidra dulce
Con el prensado del llagar vamos obteniendo la sidra dulce, típica de nuestro Amagüestu,  que podemos embotellar e incluso hay casas que la congelan para frenar la fermentación y poder beberla en otras épocas del año.

5º Almacenamiento y fermentación en tinos
Una vez salió todo el mosto, se acumula en tinos que se almacenan alrededor de unos 4 -5 meses para que vaya fermentando. 
Durante esa fermentación, la sidra va expulsando una espuma que debemos limpiar del tino y rellenarlo de nuevo con mosto que hayamos dejado en una garrafa aparte, lo que llamamos recebar.

 6º Sidra natural o sidra achampanada.
Tras el proceso de fermentación, normalmente en el primer menguante de luna de marzo, obtenemos la sidra natural y se procede a su embotellado.
Si se pretende hacer sidra achampanada, habrá que mezclarla en los tinos o en las botellas con azúcar y otras levaduras que se fermentan y convierten en alcohol y forman algo más de espuma.

4º Sidra duce 
Col prensau del llagar vamos llogrando la sidra dulce, típica del nuesu Amagüestu, que podemos  embotellar ya inclusive hai cases que la conxelen pa frenar la fermentadura y poder bebela n'otres dómines del añu.

5º Almacenamientu y fermentadura en tinos
Una vegada salió tol mostiu, atropar en tinos que s'almacenen alredor d'unos 4 -5 meses por que vaiga lleldando. 
Mientres esa fermentadura, la sidra va espulsando xuna espluma que tenemos de llimpiar del tinu y rellenalo de nuevu con mostiu que dexáramos nuna garrafa estremada, lo que llamamos recebar.

 6º Sidra natural o sidra axampanao.
Tres el procesu de fermentadura, de normal nel primer menguante de lluna de marzu, llogramos la sidra natural y entama el so embotellau.
Si pretende faese sidra axampanao, va haber qu'entemecela nos tinos o nes botelles con azucre y otros lleldos que se llelden y convierten n'alcohol y formen daqué más d'espluma.







































































































Comentarios